Uit onderzoek van BIGresearch onder 15.000 respondenten naar de invloed van media op aankoopbeslissingen van consumenten blijkt mond-tot-mond de grootste invloed te hebben. De top-10 ziet er als volgt uit:
- mond-tot-mond;
- TV;
- Coupons;
- Kranten;
- redactioneel artikel;
- Direct Mail;
- Magazines;
- Winkel promotie;
- Kabel TV;
- Internet Adverteren
mond-tot-mond op de 1e plaats. Weer een reden om te letten op gebruiksvriendelijkheid, dit stimuleert immers mond-tot-mond reclame. Zie het artikel rendement op investering van gebruiksvriendelijkheid
Internet adverteren op de 10e plaats. Worden bannercampagnes dan toch overschat?
Bron: Mond-tot-mond beinvloedt de aankoopbeslissing het sterkst
1 reactie op "Mond-tot-mond beinvloedt de aankoopbeslissing het sterkst"
Het is toch mond-van-mond reclame?
@Youp,
Het is wel mond-tot-mond reclame, zie: [url=http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/559/]Taaladvies.net[/url]
Persoonlijk geef ik natuurlijk de voorkeur aan mond-op-mond reclame 😉
Het effect van mond-tot-mond reclame wordt met viral marketing ook al vaak gepland gebruikt. Die leuke filmpjes en spelletjes die je graag doorstuurt aan iedereen.
En valt dat eigenlijk ook niet onder internet advertising? waarmee deze dus eigenlijk hoger op de ranglijst zou moeten komen te staan?
Het is wel degelijk mond-tot-mond reclame. Uit die mond komen woorden of ze nou positief zijn of negatief. En deze bereiken andere mensen. Vervolgens gaan deze mensen het weer doorvertellen aan andere. Dus net als bij voetbal 🙂 de bal wordt doorgespeelt. Mond op mond doe ik met mijn vrouw. Haha
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen