Analytics is a waste of time if you dont use the information to drive change on your site and to improve overall site performance.
Analytics ROI is zero if you only look at the data and dont act on it. – Jason Burby

Het conversieratio is een belangrijk meetinstrument om de website te managen. In grote lijnen is dit de werkwijze. Voer een kleine (geisoleerde) wijziging toe en kijk wat er gebeurt met het conversieratio.

Lauren Freedman deed onderzoek onder 30 ondernemers. In 2004 wist 20 procent niet wat hun conversieratio was. In 2005 is dit percentage gezakt naar 12 procent. Ten opzichte van 2004 meld 41 procent dat het conversieratio ietwat hoger is. 14 procent meldt een significante stijging. Bij 23 procent is het conversieratio hetzelfde gebleven en 11% van meld een daling.

Er zijn zeven zaken die het conversieratio positief beinvloeden.

  • Goede interne zoekfunctie;
  • Het juiste product tegen de juiste prijs aanbieden;
  • gestroomlijnd bestelrpoces;
  • Aanbieden van een aantrekkelijk assoritment;
  • Gratis dingen aanbieden (koop a krijg b gratis);
  • Duidelijke navigatie;
  • Goede productpagina.

Bron: Merchant Secrets for Driving Conversion

Be Sociable, Share!