9 van de 10 online consumenten ervaart problemen wanneer ze goederen of diensten op internet willen kopen, variërend van foutmeldingen tot problemen met inloggen. Voor een derde is dat een reden om bij de concurrent te gaan kijken. Bedrijven zijn zich onvoldoende bewust van het belang van een foutloze site, stellen de onderzoekers.

Volgens het onderzoek, uitgevoerd in opdracht van het Amerikaanse TeaLeaf, komt 40% van de internetters foutmeldingen tegen bij het uitvoeren van een transactie op internet. 37% heeft problemen met onduidelijke navigatie, 31% heeft moeite met inloggen en een zelfde percentage heeft wel eens te maken gehad met transacties die door een technische fout niet kon worden afgerond.

Elke misstap in een website, van een fout in de transactieprocedure tot een link die niet biedt wat de consument verwacht, kost omzet. Het heeft een negatief effect op de ROI, beschadigt de band met de consument en ondermijnt de merkervaring, stelt analist Bryan Eisenberg.

Er is dus nog genoeg werk aan de winkel. Weer een onderzoek waaruit blijkt dat het vieren van gebruiksvriendelijk voorbarig is.

Bron: Consumenten ervaren veel problemen bij e-commerce

Be Sociable, Share!