Zit je wel eens langer aan een abonnement of contract vast dan je lief is, omdat je vergeten bent om het op te zeggen? De website onlinecontracten.nl biedt een helpende hand. Via de website kun je lopende contracten en abonnementen registreren. Als de opzegtermijn in zicht is, krijgen je een email die je hieraan herinnert. Een goed initiatief is mijn mening. Na vorige maand begonnen te zijn met een korte usability-review van de vernieuwde Essent site blikken we deze keer op dit nieuwe initiatief. Spreekt de site Onlinecontracten.nl voor zich?
7 reacties op "Nieuwe initiatief Onlinecontracten.nl bekeken"
De site oogt voor mij betrouwbaar. Het is rustig, overzichtelijk en aantrekkelijk genoeg om de site verder te bekijken. Ik heb wel moeilijk met om de teksten te lezen. Wit op grijs en grijs op wit is nou niet erg duidelijk.
De stappen die je moet zetten om te registreren wordt via 3 blokken uitgelegd.
Klik voor de aardigheid een op een nieuwsbericht, het liefste op die van 4 augustus.. lekker he?
Een ander aspect waar ik toch wel over val en waardoor ik ga twijfelen of mijn gegevens ‘echt’ wel bij de juiste partij geregistreerd staan is het summiere stukje tekst die mij moet overtuigen bij “over OC” en “voordelen”.. ik ben nog niet echt overtuigd.
Desondanks wel een goed initatief mits er niets met mijn gegevens gedaan wordt. Een email als mijn contract afloopt is erg handig.
Een afwijkend design van de menu-items is ook aan te raden ondanks dat er maar 4 menu-items zijn.
Zeker een goed initiatief, vooral voor mensen die de boel niet goed in de pen hebben 🙂
Leuk initiatief van de heer Boudewijn Jansen.
Echter zijn initiatief is helemaal niet zo uniek al hij wel laat blijken.
Het is n.l een regelrechte kopie van de reeds in juni gelanceerde website http://www.meldmeter.nl
Er zal overwogen worden om naar de rechter te stappen en die een oordeel te laten vellen.
Hé, ik had ook al eens een ‘geautomatiseerd systeem dat op een vooraf ingesteld tijdstip een signaal geeft’ gemaakt.
Voor de omstanders is het natuurlijk aardig om te zien in hoeverre een idee uniek is. Zeker op internet blijkt vaak dat het niet gaat om de toepassing maar om de communicatie er omheen.
Het is jammer dat je bij geen van beide sites kunt zien wat je nu eigenlijk krijgt. Je moet je eerst registreren. Bij meldmeter.nl zit daar zelfs nog een betaling aan vast.
Eerst registreren en dan pas zien wat je krijgt. Dat vind ik één van de grootste usabilityfouten op een site. [url=http://www.ok-cancel.com/comic/96.html]Zie hier nog een leuke strip[/url] hierover.
Hier nog een bericht op [url=http://www.mediafact.nl/weblog.php?id=P9443]Marketingfacts[/url] over de sites met online abonnementen. Zo te zien zijn er meer mensen met hetzelfde idee.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen