Waar is de tijd gebleven dat we nog rustig de krant konden lezen op internet. Die tijden waarin je nog lekker anoniem kon reageren op een artikel. Tegenwoordig moet je overal je persoonlijke gegevens achterlaten. Even een trial downloaden is er niet meer bij, eerst je identiteitskaart aub… Wil je weten of Bruna Silva inderdaad bij FC Groningen gaat spelen, dan mag je eerst even inloggen… Nou komen we er zo ook wel achter. Het is geen wonder dat al een flink aantal kranten er op terug komt. Drempels kosten nu eenmaal bezoekers.
Nog geen reacties op "Letterlijk voor een dichte deur staan."
Waarschijnlijk heeft er iemand de registratieklok horen luiden en gedacht dat je op die manier erg goed je bezoekers leert kennen. Tot ze niet meer komen.
Toch hangt het ook af van het doel. Als je als aanbieder liever 100 ‘bekende’ bezoekers hebt dan 1000 anonieme kan registratie z’n nut bewijzen.
Persoonlijk zou ik in zo’n situatie als aanbieder bezoekers lokken met vrije content en voor de ‘bonus’ registratie verplicht stellen. (Uiteraard geheel afhankelijk van het doel van de site, de doelgroep, de informatie etc. etc.)
Ik ben het daarmee eens. Sterker nog. Ik denk dat mensen de toegevoegde waarde van de info achter de login groot genoeg moeten maken om een profiel aan te maken.
Ik kan me goed voorstellen dat mensen vanuit marketingoogpunt een log in willen. Maar als mensen het niet willen..
Ik denk dat ze idd rekening houden met een bepaald afvalpercentage (mensen die niet inloggen), maar dat zal ze toch zijn tegengevallen, anders komen er niet zoveel kranten op terug.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen