Sinds Neckermann een tool van Fredhopper heeft ingezet om het gedrag van de bezoekers aan de site te doorgronden, is de conversie met 25 procent toegenomen en doorgegroeid naar 6,3 procent. Dat maakte Jan Bosse, marketingmanager van Neckermann, eerder deze week bekend op een seminar van Lost Boys over ‘guided selling’. Het aantal bezoekers aan de Neckermann-site is ook flink toegenomen, van 10 naar 13 miljoen per jaar.
4 reacties op "Conversie Neckermann site groeit 25 procent."
Knappe cijfers, ik ken de conversie ratio van concurrenten als Wehkamp niet maar dit zijn goede cijfers.
De stap van een ‘400 tellend blad’ naar internet zal voor veel mensen denk ik dan ook niet zo heel groot zijn. Of je nu uit een catalogus besteld of via het internet. De productbeleving is in beide gevallen ongeveer hetzelfde.
Blijk baar gaat het met [url=http://marketingxperts.blogs.com/marketingxperts/2005/04/waarom_moeilijk.html]Wehkamp[/url] ook wel goed op internet.
.. en Albert.nl groeit qua omzet ook maar door dankzij de problemen van klanten met het fysieke koopproces. Ze maken hierbij slim gebruik van de beperkingen die de klant ondervindt bij het fysieke booschappen doen. Tja het blijft toch makkelijk.
Hier nog een bericht van begin dit jaar:
[url=http://www.brickmeetsbyte.com/index.php/albertnl_boekt_365_mln_euro_omzet/]”Albert.nl boekt 36,5 mln euro omzet”[/url]
Er staat helaas niet bij wat de conversie ratio is.
Opvallend dat er bij [url=http://www.brickmeetsbyte.com/index.php/weblog/comments/319/]Otto[/url] in Duitsland het tegenovergestelde gebeurd…
Ook interessant het e-commerce proces van Wehkamp: komen, kijken, keuren, kiezen, kopen en weer kopen…
Bron: [url=http://www.frankwatching.com/archive/2005/06/16/ecommerce_in_de_praktijk_van_w#body]E-commerce in de praktijk van Wehkamp[/url]
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen