Het niet bieden van de informatie die een gebruiker zoekt is de grootste fout die een website maken kan. De bezoeker is genoodzaakt om de website te verlaten en andere bronnen te raadplegen. Helaas gebeurt nog maar al te vaak. Zie onderstaand bericht dat ik op nu.nl tegenkwam.

Kankerpatiënten willen het liefst informatie over hun ziekte van de website van hun eigen specialist of ziekenhuis halen. Maar die vinden ze daar niet. Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim 250 patiënten

Van de ondervraagde patiënten bleek 59 procent zelf internet te gebruiken, 9 procent kreeg informatie van het net via een ander.

Uit het onderzoek blijkt dat 91 procent van de patiënten de specialisten de belangrijkste en betrouwbaarste informatiebron vindt. Ze zoeken informatie over hun eigen ziekte (96 procent), de behandeling (93 procent) en de gevolgen van de behandeling (90 procent).

Omdat de sites van ziekenhuizen en specialisten niet de gewenste informatie opleveren, wijken ze uit naar zoekmachines op het internet. Maar googlen op het woord kanker levert bijna drie miljoen hits op.

De onderzoekster pleit er echter voor dat specialisten en ziekenhuizen zelf ook hun eigen informatie beschikbaar stellen op internet en voor meer informatie doorverwijzen naar organisaties als KWF Kankerbestrijding.

Bron: Kankerpatiënt wil specialist met website

Be Sociable, Share!