Na een grootschalig redesign project plukt MyTravel, een van de grootste Britse aanbieders van reizen en ontspanning, de vruchten met een sterke toename van de online verkopen. De eerste twee fasen van het herontwerp, dat in samenwerking met Foviance wordt ontwikkeld, hebben al geresulteerd in 20% verhoging van de conversie ratio van online boekingen. De derde fase wordt later deze maand gestart.

In de eerste fase is de tijd die nodig is om een boeking uit te voeren 40% korter gemaakt door het aantal benodigde stappen te verlagen van acht naar vijf. Dit zorgde voor een verbetering van de conversie ratio van 10%.

De tweede fase betrof een herontwerp van alle MyTravel sites waarbij een intuïtievere navigatiestructuur en beter gebruik van de paginaruimte is geïntroduceerd. Deze aanpassing resulteerde ook in een verbetering van 10% van de conversie ratio.

Het Internet is een steeds belangrijker kanaal voor ons zegt Russell Gould, directeur Digital Marketing van MyTravel. We hebben eerst de gebieden geïdentificeerd die de grootste impact hebben.

Usability tests op de MyTravel websites begonnen in 2005 en gingen door tot de herfst van 2006. Usability experts onderzochten MyTravel websites en de sites van de concurrenten. De resultaten werden met elkaar vergeleken om de positieve en negatieve aspecten van website design in de reisbranche vast te stellen.

De laatste fase van het redesign van de website is gestart en zal in augustus en september worden gelanceerd. In de MyTravel sites zijn dan onder meer 360-graden virtuele tours van hotels en accommodaties, videomateriaal, plattegronden, weer en meer gedetailleerde informatie over activiteiten en faciliteiten beschikbaar.

Bron: ROI: MyTravel Redesign Increases Online Booking Conversion by 20%

Be Sociable, Share!