Een van de usability mythes is dat mensen niet scrollen.
Ik betwijfel dat. Tijdens gebruikerstesten zie ik namelijk regelmatig dat mensen op produktoverzicht pagina’s of content pagina’s wel scrollen. Het is dan ook rirritant als krantenartikelen worden ingedeeld in twee aparte pagina’s.
Onnoodzakelijk wat mij betreft en storend omdat een extra stap (klik) nodig is. Niet doen dus.
Nog geen reacties op "Pagina’s onnodig opsplitsen in twee pagina’s"
Hier ben ik het volledig mee eens. Klikken op een volgende pagina link is een vervelende onderbreking bij het lezen van een artikel. Daarbij kost het opvragen en opbouwen van de pagina kost tijd.
En met de hotkey combinaties of scrollwiel-muizen van tegenwoordig is scrollen ook geen probleem meer.
Ik ben het hier deels mee eens.
Voor kranten artikelen vind ik het inderdaad fijn als ik het artikel direct door kan lezen.
Echter voor grotere artikelen zou ik voor losse pagina’s kiezen. Je kan dan als bezoeker eenvoudige naar bepaalde segmenten springen.
Misschien als tussenweg interne linkjes op de pagina. Voor grotere artikelen zou je in Adobe Acrobat-stijl de structuur naast het artikel kunnen zetten.
Ik ben het hier zeker mee eens. Een leuk voorbeeld is msn live images search: http://search.live.com/images/results.aspx?q=logo&FORM=QBIR
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen