Internet is het populairste middel voor het zoeken naar informatie over producten. Zelfs offline retail moet het afleggen tegen het web, blijkt uit onderzoek van Forrester Research.

Fabrikanten als Philips hebben veel geïnvesteerd in de merkensites, maar deze sites trekken slechts iets meer mensen die op zoek zijn naar productinformatie dan vergelijkingssites en zoekmachines.

Maar consumenten die onderzoek doen op Kieskeurig.nl of Google zijn wel erg belangrijk voor merken. Het merendeel van de traffic op deze sites zijn consumenten die op zoek zijn naar informatie over complexe producten zoals mobiele telefoons, audioapparatuur en reizen.

In het onderzoek ‘Brands Should Embrace Search Engines And Comparison Web Sites’, geeft Forrester vier tips:

  • Verfijn de zoekmachinestrategie;
  • Creëer een cumulatief effect voor targetadvertsing;
  • Optimaliseer de site voor consumenten die je product willen kopen;
  • Maak gebruik van de kennis die bij de zoekers naar informatie bestaat.

Bron: Merken moeten zoekmachines meer omarmen

Be Sociable, Share!