De succesvolle muzieksite 3VOOR12 van de VPRO is in een geheel nieuw web 2.0 jasje gestoken. De eindgebruiker staat centraal is het uitgangspunt.

Tagclouds, rss-feeds, bookmarks, gebruikersblogs en automatische hitlijsten. Op de nieuwe 3VOOR12-site, die deze week online is gegaan, krijgt de lezer de macht gedeeltelijk in handen. Gebruikers kunnen zelfs via ‘Mijn 3VOOR12’ de pagina helemaal naar eigen hand zetten.

Door sterren uit te delen aan songs, concerten, dj-sets of aan artiesten ontstaat vanzelf een persoonlijke hitlijst, zo is het idee. Verder is de mogelijkheid om te taggen nieuw: het hangen van labeltjes aan de inhoud. Bovenaan de hoofdpagina zijn de populairste tags in de zogenoemde tagcloud terug te zien. Ook kunnen muziekliefhebbers een eigen blog starten.

De eerste reacties zijn overigens niet onverdeeld positief. Helaas, het was zo’n mooie site. Nu is de muziek niet meer goed zoekbaar, de site is ongelofelijk traag en zie je door de toeters en bellen het bos niet meer. Wat een hippe ontwerper al niet kan verpesten, aldus een van de kritische bezoekers.

Bron: VPRO draait 3VOOR12 door web 2.0-molen

Be Sociable, Share!