De Usability Award wordt jaarlijks uitgereikt aan de meest gebruiksvriendelijke website van Nederland. Uit ruim 900 websites is de website van de Rabobank als de winnaar 2006 uit de bus gekomen.

De site van de Rabobank is onlangs volledig vernieuwd. Het is duidelijk dat op alle punten veel aandacht is besteed aan het gebruiksgemak van de site en aan de beschikbare teksten.

Enkele sterke punten van de website van de Rabobank:

  • Zeer heldere hoofd- en subnavigatie;
  • Sterke balans tussen product- en ondersteunende informatie;
  • Effectieve homepage: duidelijke acties, actualiteit en directe toegang tot relevante content en functies;
  • Complexe informatie wordt op een heldere manier gepresenteerd;
  • De site is zeer goed toegankelijkheid voor bezoekers met een handicap.

Negatieve punten van de site zijn volgens de vakjury de snelheid en de relevantie van de zoekresultaten (zoekmachine). De positionering van internetbankieren binnen het hoofdmenu wordt als onlogisch beoordeeld.

De volledige top 3 van de Usability Award 2006 ziet er als volgt uit:

Bron: Website Rabobank wint Usability Award

Be Sociable, Share!