De rechtstreekse beelden van de Olympische Winterspelen po de internetpagina van de NOS blijken een onverwachts grote aantrekkingskracht te hebben.
Op piekmomenten kijken 15.000 mensen naar de zes kanalen met rechtstreekse sportwedstrijden. Maandag ging het computersysteem door het grote aantal bezoekers plat. Noodgedwongen verruimde de NOS de bandbreedte en werd de beeldkwaliteit beperkt.
In de eerste week van de Spelen in Turijn werden 1,5 miljoen live streams opgevraagd door 450.000 mensen, becijferde de NOS. Opmerkelijk is dat 70 procent van de bezoekers kiest voor het digitale kanaal met dezelfde uitzending als op Nederland 2. Waarschijnlijk zijn dat mensen die in de middag op kantoor afstemmen op de schaatswedstrijden.
Alles lijkt erop te wijzen dat online video de nieuwe hype wordt. Dit bericht onderstreept die stelling maar weer eens. Ik ben benieuwd hoe deze ontwikkeling zich verhoudt met de opkomst van digitale televisie. Iemand ideeen?
Nog geen reacties op "Stormloop op internetbeelden jaagt NOS op kosten"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen