Computermaker Dell doet een test met Google, om te zien of diens software standaard op de Dell pcs geïnstalleerd moeten worden.
Dell heeft Googles zoekfunctie voor zoeken op het web en voor documenten op de pc geëvalueerd.
Op deze manier kan het bedrijven helpen om de machtpositie van Microsoft tegen te gaan, die namelijk ook zoekmachines ontwikkelt.
Nog geen reacties op "Dell test zoekfunctie Google"
“de deal met Dell zou Google een miljard dollar waard zijn, uitgesmeerd over drie jaar.”
(http://tweakers.net/nieuws/41085)
Zo hebben zo ook wat budget om machtsposities tegen te gaan, danwel in te ruilen voor een machtspositie voor Google en Dell.
Toch is het fijn de gebruiker zelf de keuze te laten voor software. Dit is natuurlijk een goed begin.
Dan lijkt me dit het tegendeel van een goed begin. Gewoon geen desktopzoekfunctie installeren laat de keuze aan de gebruiker. Als je dan keuze wilt bieden lever je een CD mee met handige software. Tot nu toe heb ik alleen maar gezien dat software standaard wordt geïnstalleerd. (En de mogelijkheid tot deïnstalleren vind ik geen keuze.)
Hierbij, maar vast ook bij de meegeïnstalleerde virusscanners, mediaspelers etc. gaat het om veel geld dat de aanbieder ervoor over heeft om zijn product op die PC te krijgen. Feitelijk pure reclame ten koste van de gebruiker/koper. (En onder het mom van service.)
Het enige voordeel voor de klant is dat die PC daardoor eventueel wat goedkoper kan worden verkocht.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen