Internetkassaleverancier Ogone merkt dat haar klanten tot nu toe een zeer afwachtende houding hebben ten opzichte van het nieuwe betaalplatform van de banken (Rabobank , ING, Postbank en ABN Amro) op internet. De webwinkeliers zijn vooral benieuwd naar de productsheet en tariefkaart van Ideal, maar tot een grote stroom van vragen heeft het nog niet geleid.
Zibb kwam al eerder met het bericht dat de ‘kleine ondernemer’ verwacht dat Ideal onbetaalbaar is.
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de introductie en de tarieven!
Bron: Emerce.nl
2 reacties op "Webwinkels afwachtend ten aanzien van Ideal"
Vraag en aanbod zal hier wel z’n werk doen.
In het begin zullen ze ongetwijfeld proberen de (hoge) kosten terug te verdienen. Als blijkt dat webwinkels of klanten het het te duur vinden zullen ze de prijzen wel moeten verlagen (of ermee stoppen.)
Met credit-card betalingen, paypal etc. verdienen de banken niets dus zullen ze er alles aan doen om Ideal populair te maken en nog iets op te strijken.
Daarnaast zou er een initiatief moeten komen waarbij alle, in ieder geval grote, banken meedoen. Ik ben zelf klant van de SNS Bank en zij doen hierbij dus niet mee. Dat is jammer.
SNS bank zet weer zelf een campgane op met [url=http://bill.snsbank.nl/]’Bil, your banking buddy'[/url] in combinatie met MSN (slim trouwens!). Het zal wel een illusie zijn om te zeggen dat er 1 systeem komt waarin alle banken hun diensten aanbieden.
Ik las trouwens net een [url=http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003902.html]berichtje over de eerste privacy blunder van Bil[/url]. Das dan weer niet zo handig voor het vertrouwen bij de lancering van een nieuwe dergeijke dienst!
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen