Professionele inkopers gebruiken 30% vaker zoekmachines dan vakbladen bij het zoeken naar nieuwe produkten en diensten. Dit blijkt uit een onderzoek van Google en Millward Brown onder 900 respondenten.
- 22% begint bij zoekmachines;
- 16% begint website van de fabrikant;
- 15% zoekt informatie bij collegea;
- 12% zoekt informatie bij IT-consultants;
- 10% gaat naar content sites.
Tijdens de eerste fase van het zoekproces gebruiken de respondenten algemene zoektermen.
Vervolgens gaan ze produkten met elkaar vergelijken, 40% gebruikt hiervoor zoekmachines.
Vervolgens gaat men op zoek naar recensies en artikelen over het produkt.
Nog geen reacties op "Zoekmachine onmisbaar voor professionele inkoper"
Leuke manier van Google om hun macht aan te tonen!
Bovenstaand onderzoek toont aan hoeveel gebruik wordt gemaakt van zoekmachines. Als je hieraan koppelt dat veruit de meeste mensen via Google zoeken…
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen