In veel gevallen is het moeilijk om in één websitebezoek van een bezoeker een klant te maken. Leadgeneratie op een website is realistischer en niet eens zo moeilijk!

Hierbij enkele handige tips die uit ervaring veel leads genereren…

Duidelijke contactformulieren – Op het moment van actie plaats een contactformulier daar waar de bezoeker deze wenst.

Gratis download – De bezoeker heeft interesse in jouw dienst of product? Geef dan een gratis download weg als ‘teaser’. Bijvoorbeeld een format van een projectplan. Zie het als een tipje van de sluier.

Iets gratis weggeven om te overtuigen – Iets weggeven is altijd aanlokkelijk vooral voor Nederlanders. Gratis kan goedkoop overkomen. Vrijblijvend kan in sommige gevallen effectiever zijn. Belangrijk is om iets te geven wat loont! Iets waar je iets aan hebt. Zo brengen wij jaarlijks gratis het grappige boekje The good, the bad, the ugly! uit.

Bel me terug – Je poteniële klant is zeer geïnteresseerd in je dienst of product, maar kan alleen maar in de pauze bellen. Helaas een wachtrij of nog erger in gesprek! Het is een afweging van de nood, telefoonkosten en geduld. Een call-me-now button is dan een alternatief.

Gratis telefoonnummer – Een gratis telefoonnummer aanbieden is niet direct een stimulans voor de zakelijke beller. Voor de particulier kan het wel drempelverlagend werken.

Vraag, antwoord en oplossing “Is het niet stom als ik hierover bel of e-mail?”. Wordt je gek van onzinnige telefoontjes en e-mails dan kun je deze tackelen door een FAQ op te stellen. Nog beter zou zijn dat de bezoeker niet alleen een antwoord maar ook een oplossing krijgt bij gestelde vraag. De mogelijkheid bestaat dat de klant niet altijd een antwoord krijgt. Koppel hier een vragenformulier aan.

Demonstratie – Laat zien hoe jouw product of dienst eruit ziet. Maak een film of een animatie om beter te presenteren. Prikkel en overtuig.

Gratis nieuwsbrief of RSS – Je wilt graag in contact komen en blijven met je potentiële klanten. Daarna wil je hem informeren. Nog beter is om uit het lees- of bezoek gedrag een goed profiel te krijgen van je lead. Biedt bijvoorbeeld een e-mail nieuwbrief aan. Bestaat je doelgroep uit mensen die niet veel op internet zitten dan kun je ook gewoon een papieren nieuwsbrief aanbieden.

Proefabonnement – Zien is overtuigen. Kun je een proefabonnement aanbieden zonder verplichtingen dan heb je een enorme leads-generator!

Doe iets anders – Aap je concurrent niet na. Blijf onderscheidend ook op de manier van potentiële klanten werven. Een voorbeeld die we samen met een klant bedachten is een gratis staaltje aanbieden om een stof te zien en te voelen voordat je het gaat kopen. Als je controle blijft houden op de hoeveelheid van aanvragers dan is het een enorme conversieboost bij het 2e bezoek!

Be Sociable, Share!