De bestedingen voor online video advertenties zullen de komende jaren explosief stijgen. Dat stelt het Amerikaanse bureau eMarketer. De markt voor advertenties bij online videomateriaal bedraagt dit jaar nog 225 miljoen dollar, maar zal over vier jaar gestegen zijn naar anderhalf miljard.

eMarketer schat dat de markt in 2007 reeds goed zal zijn voor $640 miljoen dollar. Grote stimulans van het adverteren in videomateriaal is de sterke groei in breedbandaansluitingen. In de VS zal het percentage internetters met een breedbandverbinding in 2008 bijna 70% bedragen, meer dan een verdubbeling van het het dubbele van het marktaandeel in 2004.

Het bereik van TV wordt uitgebreid naar internet, waardoor de doelgroep kan worden verleid meer tijd te besteden aan bepaalde merken, aldus analist Hallerman. Hij wijst daarbij op de voordelen die internet biedt: de adverteerder kan de consument beter volgen, en de consument kan meer invloed uitoefenen op de uitingen die hij ziet.

Bron: Enorme groei online video-advertenties voorspeld

Be Sociable, Share!