Voor sommige producten zoals verzekeringen, hypotheken en pensioen is je leeftijd van invloed op de prijs die je uiteindelijk moet betalen.

Op de website kan de bezoeker een prijsberekening uitvoeren. Hij vult zijn geboortedatum en een aantal voorkeuren in. Is hij tevreden met het aanbod dan kan hij gelijk het product afsluiten. Om dit te doen vult hij een formulier in met zijn persoonlijke gegevens.

In het algemeen kunnen we stellen dat hoe minder je vraagt van de gebruiker hoe hoger je conversie zal zijn. Voor het uitvoeren van de prijsberekening willen we daarom alleen het hoognodige vragen. Behalve diens naam.

Door ook de naam van de bezoeker vooraf te vragen kunnen we hem in de rest van de dialoog persoon aanspreken. Het is echter ook een extra actie die de bezoeker moet uitvoeren. Wat zal de conversie meer beinvloeden? Vragen van de naam en daarmee een persoonlijke dialoog creeëren of niet vragen van de naam en daarmee sneller door proces gaan.

Iemand een idee? Mooie case voor een a/b experiment lijkt me.

Be Sociable, Share!