De kerst komt er weer aan. De tijd van kadootjes kopen en krijgen. Hoe zorg je er als online retailer nou voor dat de klant bij jou koopt, en niet bij de ‘buurman’?

Je neemt een grote voorsprong met een goede en duidelijke omruilgarantie. Offline houdt de klant zich niet zo bezig met het omruilen. Je koopt een product, en kan hier gemakkelijk weer mee terug naar de winkel. Online is dit echter een ander verhaal. Betaal ik verzendkosten voor mijn retour? Hoe lang heb ik de tijd om iets retour te zenden? Krijg ik mijn geld terug?

Erg belangrijk dus om deze vragen bij je klant weg te nemen. Plaats dicht bij je call to action een link naar de omruilgarantie voorwaarden. Zorg ervoor dat deze link niet alleen dichtbij de call to action staat, maar dat deze ook opvalt voor de klant. Leg hierin in duidelijke taal uit wat de voorwaarden zijn. Vergeet hierbij ook niet de ontvangers van de kado’s, deze zullen na de kerst de grootste groep vormen die gebruik maakt van de omruilgarantie.

Met een heldere omruilgarantie bereik je goede mond-tot-mond reclame. Ook zorg je er voor dat klanten bij je terugkomen door de goede ervaring en zekerheden die ze bij je hebben.

Bron: Guarantee holiday sales

Be Sociable, Share!