Europese internetters zullen de komende maanden maar liefst 51 miljard euro aan online kerstinkopen uitgeven, met name aan vakanties, kleding en consumentenelektronica. Zo voorspelt Forrester Research. Nederland is goed voor 1,9 miljard euro.

Forrester verwacht dat in 2007 de Europese online retail met 58 procent zal groeien ten opzichte van het jaar ervoor.

De groei komt door een stijging van het consumentenvertrouwen, daarnaast raken consumenten steeds meer gewend aan het online medium, zegt Victoria Bracewell Lewis, senior analist bij Forrester Research. 58 procent van de Europese online consumenten zal dit jaar een online aankoop doen.

  • in Groot Brittannië, Zweden en Duitsland shopt gemiddeld 70 procent van de internetters online
  • In Groot Brittannië geeft men naar verwachting 20 miljard euro uit aan online kerstaankopen. Duitse on-line shoppers komen dit jaar tot 12 miljard euro. Nederlanders zullen naar verwachting 1,9 miljard euro uitgeven.
  • De top 3 retailcategorieën voor online kerstinkopen dit jaar: korte vakanties/stedentrips, kleding en consumenten-elektronica.

Bron: Europeanen besteden dit jaar 51 miljard euro aan online kerstinkopen

Be Sociable, Share!