Studies van de e-tailing group en forrester tonen nogmaals aan dat het gemiddelde conversieratio van een Amerikaanse online retailers tussen de 2 en 3 procent ligt.

De top 10 van online retailers zitten echter allemaal boven de 15 procent. Volgens Jeffrey Grau komt dit omdat deze online retailers meer doen dan alleen maar het analyseren van de statistieken. Deze online retailers kruipen in de huid van hun bezoekers en proberen zo achter diens beweegredenen, manier van waarnemen en bezwaren te komen.

Top 10 online retailers VS
Retailer conversie
1. Proflowers.com 24,5%
2. LillianVernon.com 21,2%
3. Blair 20,2%
4. Lane Bryant Catalog 19,2%
5. LLBean.com 18,1%
6. ChristianBook.com 17,4%
7. KingSizeDirect.com 17,4%
8. QVC 16,8%
9. JessicaLondon.com 15,8%
10. Coldwater Creek Inc. 15,6%

Het valt me op dat de kledingbranche over vertegenwoordigt is. Volgens de Fireclick Index lag het gemiddelde conversieratio van deze branche deze week op 2,30%

Bron: Few Convert at Retail E-Commerce Sites

Be Sociable, Share!