Een vakjury heeft de Award van 2007 toegekend aan de website van Wehkamp.nl

De site van Wehkamp.nl is onlangs volledig vernieuwd. Het is duidelijk dat op alle punten veel aandacht is besteed aan het gebruiksgemak van de site. Enkele sterke punten van de website van Wehkamp.nl uit het juryrapport:

  • Tijdens het shoppen houdt de gebruiker altijd een goed totaaloverzicht;
  • De algehele user experience (gebruikersbeleving) tijdens het winkelen is zeer goed;
  • Het bestelproces is helder; duidelijke knoppen en een duidelijke volgorde;
  • De website oogt druk, maar toch krijg je als gebruiker snel vertrouwen in de site;
  • De navigatie is overal goed toegankelijk en het is intuïtief eenvoudig verdere selecties te maken en te verfijnen;
  • De zoekmachine levert zeer goede en relevante resultaten op. Komt een gebruiker er via de zoekmachine niet uit, dan biedt de site ook nog een zoekassistente en verschillende vormen van chatten met medewerkers (inclusief webcam chat).

Negatieve punten van de site zijn volgens de vakjury:

  • De voor de website zeer belangrijke zoekmachine valt onvoldoende op binnen het totale design;
  • De drukte en schreeuwerigheid van het design;
  • De site voldoet niet op alle punten aan de minimale ijkpunten voor toegankelijkheid.

Uitslag
De volledige top 3 van de Usability Award 2006 ziet er als volgt uit:

Bron: UsabilityAward

Be Sociable, Share!