Apple concurreert niet met nieuwe produkten in een bestaande markt. Apple is als geen ander in staat de spelregels van de gehele markt opnieuw uit te vinden met superieure producten.

Meeste fabrikanten komen niet verder dan het na-apen van elkaar. Apple’s produkten lijken niet zo eenvoudig te kopiëren omdat ze user experience vanaf de grond af aan opbouwen.

De produkten van Apple zijn een mooi voorbeeld dat er in iedere markt altijd ruimte is voor superieure produkten. Mijn verwachting is dat ze dit met de iPhone opnieuw bewijzen.

de iPhone is een combinatie van telefoon, muziekspeler, videospeler, mailapparaat, chatbox, fototoestel en navigator.

Experts zijn lyrisch over de iPhone. Neem bijvoorbeeld Brian Fling, van Blue Favor. Apple puts its signature on the industry that leaves me spinning. Not one to imitate, Apple has simultaneously revolutionized the mobile device, media player, mobile service provider and mobile web in one masterful stroke.

Of Sascha Segan van . Yes, it’s a revolution. Apple shot for the ultimate high end with its iPhone announcement today, loading in radical new features that other phone manufacturers will be racing to catch up with.

De concurrentie op het gebied van smartphones is moordend. Veel fabrikanten hebben echter moeite met het onder de aandacht brengen van hun produkten. Steve Jobs lijkt hier geen enkel probleem mee te hebben. Waar de man ook maar komt, hij trekt gelijk volle zalen en journalisten hangen aan zijn lippen.

Dit heeft ongetwijfeld te maken met de uitstraling van Steve Jobs (gelijk ook het grote manco van Apple, wat als Jobs met pensioen gaat?)

Het heeft denk ik ook te maken met het vermogen van Apple produkten te maken die gebruikersvriendelijk en mooi zijn.

Dit is een unieke combinatie die zorgt voor een ongekende user experience. Dit vermogen maakt mensen nieuwsgierig naar de nieuwe produkten van Apple.

Niet te geloven hoe lastig het soms is te bellen met een mobieltje, zei Jobs dinsdag. Veel mobiele telefoons zijn erg lastig in het gebruik. Afgelopen zomer nog werd er een bericht gepubliceerd waaruit bleek dat driekwart van de vrouwen problemen heeft met het gebruik van hun mobiele telefoon..

Apple claimt dit probleem te hebben opgelost met de iPhone. Iedere producent zal het streven hebben produkten te willen maken die doen wat mensen willen en die gemakkelijk in het gebruik zijn. Slecht weinigen zijn echter in staat dit doel te bereiken.

Verslaggever Geert Dekker van de Volkskrant vraagt zich af of de iPhone de markt kan veroveren.

Ik heb nog geen ervaring met de iPhone maar als het inderdaad een superieure user experience teweegbrengt ben ik ervan overtuigd dat ze een grote speler in de markt voor mobiele telefonie zullen zijn.

Bron: Perfecte marketing van iPhone

Be Sociable, Share!