De jaren van de grote groei op het gebied van online consumentenbestedingen zijn gepasseerd, beweert PricewaterhouseCoopers. Het ziet de groei in de komende jaren afnemen tot 10 procent per jaar.

In 2001 groeide het bedrag dat consumenten in Nederland uitgaven aan internetaankopen nog met ruim 105 procent. In 2002 zwakte dat af tot 58 procent en in 2006 zal de groei ten opzichte van 2005 19 procent bedragen.

Volgens het Entertainment & Media Outlook-rapport dat PricewaterhouseCoopers deze week publiceerde, zal de groei in 2010 10,3 procent bedragen.

Uitgedrukt in euro’s zal het bedrag dat consumenten dit jaar besteden aan online aankopen, uitkomen op 2,32 miljard euro. Daarmee is PricewaterhouseCoopers iets conservatiever dan Thuiswinkel.org, dat alleen al over de eerste helft van 2006 online consumentenbestedingen ter grootte van 1,33 miljard euro registreerde. In 2010 zullen de totale uitgaven van consumenten op internet zijn opgelopen tot 3,75 miljard euro, aldus PricewaterhouseCoopers.

Bron: PricewaterhouseCoopers: groei online shoppen vertraagt

Be Sociable, Share!