Uit een studie van TeaLeaf en Harris Interactive(R) blijkt dat 88% van de consumenten weleens tegen probleem aanloopt bij het online kopen van goederen.

De top vier problemen zijn:

  • Onjuiste informatie of gebrek aan relevante informatie (41%);
  • De bestelproces kan niet worden afgerond dankzij een oneindige cirkel (36%);
  • Moeilijkheden met navigeren (37%);
  • De website wordt automatisch verlaten (25%).

Van de consumenten die tegen een probleem aanlopen stopt 7% gelijk met de transactie en 32% gaat naar de concurrent.

Een negatieve gebruikerservaring heeft grote gevolgen voor het imago van de organisatie. 91% van de consumenten die tegen een probleem aanloopt zet grote vraagtekens bij de beveiliging issues.

Aangezien website beveiliging (26%) en gebruikersgemak (22%) de twee belangrijkste factoren zijn voor een positieve gebruikerservaring zorgt ieder knelpunt voor een negatieve impact op de relatie tussen de consument, de website en het merk.

Bron: New Survey Reveals Online Transaction Issues Have Negative Effect on Customers and Businesses

Be Sociable, Share!