De afgelopen jaren waren roerige tijden voor de lokale fotograaf en de grote foto ontwikkelbedrijven. Tegen de enorme populariteit van de digitale fotocamera waren veel bedrijven niet opgewassen. Gelukkig zijn enkele bedrijven innovatief bezig geweest om het hoofd de komende jaar ook boven water te houden.

De website van het Amerikaanse kruideneer en fotocentrum CVS biedt haar klanten de mogelijkheid om haar foto’s op de website te bewaren, te delen met anderen en foto’s te bestellen. Er wordt zelfs de mogelijkheid geboden om bijvoorbeeld shirts met foto’s te bestelen.

Net als collega Walgreen wil het de klanten een één uur fotoservice aanbieden. Upgeloade digitale foto’s zijn binnen een uur op te halen bij een plaatselijke winkel (CVS heeft er 4600!).

In Nederland staan de photo centra ook niet stil. Kijk maar naar de Hema, Foto Kral of Schlecker. Bij de meeste van deze websites is de gebruiksvriendeiljkheid in ieder geval nog wel ver te zoeken. Stap 2 in het overlevingsproces?

Be Sociable, Share!