Om mensen te lokken tonen veel websites een “nu al vanaf prijs”, klikt de bezoeker vervolgens door dan blijkt dat er vaak talloze kosten bijkomen

Uit talloze gebruikerstesten blijkt telkens weer dat veel mensen hier een grote hekel aan hebben.

Iemand die op een website een prijs ziet staan verwacht dat dat ook uiteindelijk de prijs is die moet worden betaald. Zodra er dan allerlei extra kosten overheen komen zoals verzendkosten, verwijderingsbijdrage, belastingen et cetera zijn mensen geneigd af te haken.

aanbiedingen van transavia, voor € 29.99 naar milaan of girona

Bij het online kopen van een vliegticket lijken de kosten helemaal uit de pas te lopen. In de reclameuiting staat dat je al voor € 29,99 naar de zon kunt vliegen. Zodra je het bestelproces echter doorloopt kom je vaak op een bedrag uit dat het tienvoudige is.

De Europese Commissie komt dinsdag a.s. met een voorstel waarin staat dat Europese vliegtuigmaatschappijen bij de reclame voor vluchten steeds alle toeslagen, heffingen en belastingen moeten gaan vermelden.

Recent zorgde Transavia nog voor ophef. De maatschappij maakte reclame voor ‘tickets voor 1 euro’, maar liet tientallen euro’s aan heffingen en belastingen onvermeld. Transavia haalde zich hiermee de woede op de hals van de Consumentenbond en de politiek.

Het Brusselse voorstel wil tegelijk een einde maken aan prijsverschillen tussen landen. Sommige maatschappijen rekenen voor precies dezelfde tickets hogere prijzen in bijvoorbeeld Nederland dan in België. De Europese Commissie heeft hier veel klachten over gekregen.

Bron: Vliegtickets moeten alle toeslagen vermelden

Be Sociable, Share!