Meer dan een derde van de bezoekers van cruise websites blijkt ouder te zijn dan 55 jaar. Op zich niet zulke hele verrassende cijfers. Mensen die een cruisereis boeken vallen over het algemeen binnen deze leeftijdscategorie. Dat informatie opzoeken over reizen of een reis boeken via internet heel populair is weten we ook al langer.

Maar als ik dan naar iets simpels kijk als het vergroten van het lettertype dan blijkt dat van de vijf websites die ik bezocht dit alleen op de website van CarnivalHolland mogelijk is.

Bij de ander vier websites (Cruisetravel, Cruisefactory, Amca, Coronacruises) die ik bezocht blijkt dit niet te kunnen. De websites zijn dus niet optimaal ingericht voor hun belangrijkste doelgroep, de senioren.

Aangezien de groep senioren steeds groter wordt zal het aantal bestellingen voor een cruisereis via internet ook alleen maar groeien. We doen het toch zullen daarom veel touroperators van cruisereizen denken. Het aantal bestellingen is immers ieder jaar groeiende.

Waar het echter om gaat is of je het net zo goed, of liefst nog beter doet dan de concurrent. Een website die niet is ingericht voor de doelgroep loopt een groot risico om voorbij gestreven te worden door partijen die dit wel doen.

Iemand die een start wil maken met het optimaal inrichten van zijn website voor senioren doet er goed om aan minimaal te voldoen aan de eisen van de Making Your Website Site Senior Friendly Checklist.

Bron: Silver surfers head online to book cruises

Be Sociable, Share!