Uit een onderzoek onder ruim 900 consumenten zou blijken dat websites van hotels en restaurants beter gewaardeerd worden als er video vertoond wordt. Tweederde van de respondenten vindt de sfeer beter te proeven en de site professioneler overkomen. Dat zou worden beloond met 42% meer reserveringen bij hotels en 30% bij restaurants.

Het onderzoek toont aan dat de stijgende penetratie van breedbandaansluitingen effect heeft op het gedrag van consumenten.

Opvallend zijn de verschillende effecten van video op mannen en vrouwen. Vrouwen vinden het proeven van de sfeer belangrijker. Bijvoorbeeld 80% vindt dat de sfeer in hotels beter wordt weergegeven tegen 65% van de mannen. Mannen daarentegen vinden eerder dat video bijdraagt aan een professionelere site. Bijna 68% tegen 60% van de vrouwen. Dit leidt echter nauwelijks tot verschil in reserveringsgedrag tussen mannen en vrouwen. Hiervoor blijkt leeftijd wél relevant. Gemiddeld 38% van de vijftigplussers zouden eerder reserveren na het zien van een video tegen 31,8% van de jongeren.

Jammer dat op de website van ForMe Video het onderzoeksverslag niet wordt aangeboden. Beetje moeilijk om nu te beoordelen hoe betrouwbaar en representatief deze cijfers zijn.

Bron: Meer waardering door streaming content?

Be Sociable, Share!