Een website kan vele doelen hebben. Een van die doelen is dat het moet bijdragen aan de merkstrategie van het bedrijf.

Over het algemeen kunnen we stellen dat bezoekers een website scannen op zoek naar informatie die hen interesseert. Ze zijn extreem gefocussed op datgene wat ze dichter bij hun doel brengt. Onze communicatie-uitingen voor het overbrengen van onze merkstrategie blijven daarbij onopgemerkt.

Door slim gebruik te maken van animaties kunnen we zorgen dat de bezoeker toch even die 2 a 3 seconden de tijd neemt om onze boodschap te lezen.

Een goede animatie brengt snel de merkboodschap over maar is verder niet storend. De bezoeker pikt dus onze merkboodschap op maar kan ook verder gaan met zijn doel.

Een voorbeeld van een dergelijke animatie vinden we op p Nextstage Evolution en Wisdom TMLC.

Mits een animatie subtiel wordt gebruik kan het denk ik de merkboodschap versterken, over het algemeen leiden ze echter alleen maar af van het doel van de gebruiker en zullen ze eerder tot een negatieve dan een positieve gebruikservaring leiden. Voorzichtigheid is dus geboden.

Bron: A Little Story

Be Sociable, Share!