Ondanks dat de energieprijzen fors zijn gestegen blijft Ryanair recordwinsten boeken. De no-nonsense website heeft een belangrijk aandeel in het succes van deze no-nonsense vliegtuigmaatschappij.

De website van Ryanair zal nooit een prijs winnen van mooiste vormgeving of meest gebruiksvriendelijke website.

De website van Ryanair is een gedrocht, het ziet er niet uit en ondanks dat is het toch een enorm succes.

Ryanair begrijpt heel goed dat mensen op internet op zoek zijn naar dealtjes. Dingen op internet zijn goedkoop of zelfs gratis.

Op de homepage van Ryanair vliegen de aanbiedingen je om de oren. Gratis vluchten, bonus flight, deals, laagste tarieven zoeken. Na het bezoeken van de website heb je gewoon zin om een reis te boeken. Deze aanbieding kan je toch niet laten schieten!

Je kunt veel van Ryanair zeggen maar niet dat ze niet weten wat de klant wil.

Jammer dat de zoekterm “conversion rate ryanair” weinig zinvolle zoekresultaten oplevert want ik zou heel graag weten hoe hoog ze scoren.

Bron: Ryanair success has strong web lessons

Be Sociable, Share!