Van alle mensen die afhaken in een aankoopproces op internet, doet veruit de meeste mensen (57%) dat omdat ze schrikken van de hoogte van de verzendkosten. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester Research onder Amerikaanse kopers. 48 procent noemat als reden dat het totaalbedrag te hoog uitviel.
Van degenen die hun “winkelwagentjes” verlaten op internet, blijken de meesten zich meer op hun gemak te voelen in traditionele winkel: 65% van hun uitgaven geschiedt aldaar. Hoewel het hier wel gaat om internetconsumenten die graag online kopen, is de laagste prijs toch het belangrijkste argument om een aankoop te doen. Men oriënteert zich vaak online om vervolgens de aankoop in de winkel te doen.
Nog geen reacties op "Online consument schrikt van verzendkosten"
“Men oriënteert zich vaak online om vervolgens de aankoop in de winkel te doen.”
Wat je bij specialistische (offline) winkels vaak ziet (bijvoorbeeld Audio en Video)is dat naar de specialist gegaan wordt voor advies en deskundigheid en dat vervolgens bij een grote keten of online het product gekocht wordt.
Eerst product informatie inwinnen en vervolgens dit product bij de goedkoopste aanbieder kopen.
Het ‘naar de winkel gaan om de aankoop te doen’ kan te maken hebben met de hogere kosten (i.v.m. verzendkosten) maar ook omdat online een keuze gemaakt is, maar dat het product nog wel getest moet worden (bijvoorbeeld schoenen).
En waar kan dit beter als bij de goedkoopste aanbieder? Kan je de schoenen direct meenemen!
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen