Japanse en Amerikaanse websites verschillen veel meer van elkaar dan alleen de taal; Forrester Research nam proef op de som. Er zijn 20 Amerikaanse sites en 16 sites van Japanse makelij bekeken. Forrester jureerde ze op navigatie, presentatie en vertrouwen. Alle sites vielen onder de categorie ‘Media’ en ‘Shopping’. De Amerikanen scoorden een gemiddelde van 6.4 en die van Japan een 3.2.

De Amerikaanse sites scoorden het hoogste op categorie “Vertrouwen” en geeft enkel een preview van artikelen terwijl de Japanners volledige artikelen gratis vrijgeven. De Japanse sites scoren hoog op navigatie en zoeken, maar op “Vertrouwen” scoren ze juist erg laag. De reden waarom ze zo laag scoren is dat de gebruikers de ene omgeving na de andere moet verlaten om een productinformatie te verzamelen.

De bezoekers worden weer geconfronteerd met de foutloos geprogrammeerde Japanse sites. Aziatische sites scoren niet hoog op de genoemde criteria maar zijn wel technisch “bug-free”.

bron: Artikel: Forrester Research

Be Sociable, Share!