Banners hebben een positief effect op het gebruik van zoekmachines. Het onderzoek van Yahoo! was vooral gericht op het gebruik van banners en Search in de financiele wereld. Banners zorgden voor een verhoging van relevante zoekopdrachten van 61%.
In sommige gevallen leiden de combinatie tot een groei van 249% in clicks. Het onderzoek is een van de eerste onderzoeken die de relatie onderzoekt tussen het gebruik van banners en Search Engine Advertising (sponsored search). Dit onderstreept dat het gebruik van Search in combinatie met andere media tot optimale resultaten leidt!
Nog geen reacties op "Banner zorgt voor beter zoekgedrag"
Ik begrijp het artikel niet zo goed.
Wordt hiermee bedoeld dat een sponsored search zorgt voor betere resultaten?
Tijdens de studie werden er twee groepen gebruikers geformeerd. De ene groep werd blootgesteld aan banners en de andere groep niet. Van beide groepen werd vervolgens het zoekgedrag geobserveerd en toen bleek dat het aantal relevante zoekopdrachten van de groep die werd blootgesteld aan banners met 61 procent is gestegen.
De echte vraag, hoe kan dat dan, wordt in het onderzoek niet beantwoord.
Relevant ten opzicht van wat?
Volgens mij ten opzichte van hun zoekopdracht.
Hoe meet je dit? Laten we zeggen dat iemand die in de zoekresulaten doorklikt naar een pagina en vervolgens niet gelijk de back-knop indrukt een relevante zoekopdracht heeft ingevuld. Iemand die een zoekopdracht invult en deze vervolgens aanpast, hij voegt of laat bijvoorbeeld een zoekterm weg of kiest voor een andere zoekterm is dat een niet relevante zoekopdracht.
wat voor banners bedoelen we hier eigenlijk? bedoelen we de gesponsorde zoekresultaten van google. Mij is dit bericht ook niet helemaal duidelijk.
Het gaat om “Online display advertising” dat is dus google adsense en banners.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen